We are all snow under the sun

50 elements, text on A3 posters, inkjet print, progressive blackening of the text (+ 2% for each sheet)
2018


EN

The work was realized in the context of the group show Current signs (2018), presented in the Viennese art space das weisse haus and curated by Enar de Dios Rodriguez, a reflection on the current political situation, on language and on the form of protest’s banners. The invited artists were asked to produce a work using the format of the poster, in an edition of 50 elements.  

“We are all snow under the sun” takes its inspiration from the expression “all that is solid melts into air”, drawn from the Communist Manifesto of Marx and Engels (1847-48). The sentence, we are all snow under the sun, is written in white letters on a black background on each sheet, in an edition of 50. Each page is a unique element, realized by adding a small percentage of black ink (2%) to the white color of the text. The progressive blackening of the sentence makes it less readable in each sheet, towards the complete disappearance of the text, that sinks into the black background. Throughout the duration of the exhibition visitors were invited to take one poster from the pile, until nothing is left.

IT


Il lavoro è stato realizzato nell’ambito della mostra collettiva Current signs (2018), presentata nello spazio viennese das weisse haus e curata da Enar de Dios Rodriguez, una riflessione sulla situazione politica attuale, sul linguaggio e sulla forma dei banner di protesta. Agli artisti invitati ad intervenire utilizzando il formato poster, in un’edizione di 50 elementi.

We are all snow under the sun è una frase ispirata alla celebre espressione “all that is solid melts into air”, tratta dal Manifesto del Partito Comunista di Marx e Engels (1847-48). L’espressione, We are all snow under the sun, è stata stampata con lettere bianche su sfondo nero su ognuno dei 50 fogli. Ogni pagina della risma è elemento unico, essendo realizzata inserendo nel bianco della scritta una piccola percentuale di colore nero che aumenta progressivamente, rendendo la frase sempre meno leggibile, fino al suo completo annullamento. Per tutta la durata della mostra, i visitatori sono stati invitati a prendere un foglio dalla risma di poster fino a esaurimento.




Current Signs, exhibition view at das weisse haus, Vienna, 2018
Photo credit Esel.at